Relația cu publicul
Program de lucru
Luni – Joi 8:00 – 16:00
Vineri 8:00 – 14:00
Informatii de contact
Persoana abilitată să furnizeze informații de interes public conform Legii 544/2001, este: Dinca Mădălina– inspector
Telefon: 0374-865.670/0245-231.275
Mail: primaria.branesti@yahoo.com
Adresa: Strada Principală, nr. 221, Brănești, Dâmbovița – 137055
I.Resurse umane
a) tine evidenta functiilor si a functionarilor publici conform machetelor elaborate de A.N.F.P. si le transmite in timp util;
b) transmite A.N.F.P. spre avizare statele de functii ale functionarilor publici si situatia nominala cu datele personale, precum si modificarile intervenite;
c) la propunerea primarului, intocmeste organigrama, statele de functii si situatiile nominale;
d) urmareste si opereaza dupa caz, atributiile individuale prevazute in fisa postului fiecarui functionar public si personal contractual din unitate;
e) intocmeste rapoarte de evaluare pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate al primarului si personalul activitatilor subordonate Consiliului local al comunei Branesti, si le transmite spre evaluare sefilor ierarhici;
f) asigura participarea la cursurile de perfectionare profesionala a functionarilor publici, tinand cont de rezultatul rapoartelor de evaluare;
g) completeaza registrul de evidenta a persoanelor (REVISAL) si transmite in termen toate modificarile intervenite;
h) întocmeşte formele de angajare (completare de formulare contract individual de muncă, etc.)
i) comunică, în termen de 10 zile lucrătoare, Agenţiei Nationale a Funcţionarilor Publici orice modificare intervenită în situaţia funcţionarilor publici;
j) organizează examenele şi concursurile pentru ocuparea funcţiilor publice vacante, asigură publicitatea privind ocuparea posturilor pentru funcţionarii publici şi personalul contractual;
k) organizează examenele pentru promovarea personalului, conform legislaţiei în vigoare;
l) întocmeşte planificarea personalului in concedii de odihna pentru anul in curs, calculeaza numarul de zile cuvenit fiecarui salariat si urmareste respectarea acestuia;
m) întocmeşte condica de prezenţă a personalului, urmăreşte semnarea acesteia;
n) întocmeşte referatul şi dispoziţia pentru reluarea activităţii persoanelor care au beneficiat de concediu pentru creşterea şi îngrijirea copilului până la împlinirea vârstei de doi sau trei ani, după caz;
o) elibereaza adeverinte de vechime şi din registrul de evidenţă al salariaţilor cu toate schimbările survenite în situaţia angajaţiilor, conform legislaţiei în vigoare;
p) asigură stabilirea şi reactualizarea vechimii în muncă pentru fiecare salariat;
q) eliberează, la cerere, adeverinţe de salarii sau de altă natură;
II. Relaţii publice
a) primeşte şi înregistrează întreaga corespondenta adresata consiliului local sau primăriei;
b) prezintă persoanelor din conducerea primăriei corespondenta, cererile, reclamaţiile şi sesizările cetăţenilor, urmăreşte soluţionarea lor la termenele stabilite prin lege şi expediază răspunsul la acestea;
c) organizează primirea cetăţenilor în audienţă şi urmăreşte soluţionarea lor, atunci când răspunsul nu poate fi dat pe loc;
d) primeşte, înregistrează, expediază celor vizaţi hotărâri ale consiliului local sau dispoziţii ale primarului şi urmăreşte realizarea lor;
e) asigură, prin afişare la sediul şi pe site-ul primăriei, dispoziţiile primarului, hotărârile consiliului local, legi şi hotărâri ale guvernului sau acte cu caracter normativ, ori extrase din acestea care prezintă interes cetăţenesc;
f) redactează/eliberează unele certificate sau adeverinţe, cât şi copii de pe actele oficiale, la cererea celor îndreptăţiţi ;
g) asigura, la nivelul primăriei, punerea în aplicare a Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
h) primeşte propunerile, sugestiile şi opiniile cu privire la proiectele de acte normative supuse dezbaterii publice în condiţiile Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională;
III. Monitorizarea procedurilor administrative
a) ia măsuri pentru organizarea Monitorului Oficial Local la nivelul comunei Branesti, precum şi pentru asigurarea publicării oricăror documente, potrivit prevederilor Codului administrativ;
b) este responsabil cu difuzarea informaţiilor publice, asigurând rezolvarea solicitărilor privind informaţiile de interes public, precum şi organizarea şi funcţionarea punctului de informare-documentare în conformitate cu prevederile Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
c) este responsabil pentru relaţia cu societatea civilă, sens în care va lua măsuri legale pentru punerea în aplicare a Legii nr.52/2008 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi anume: primeşte propunerile, sugestiile şi opiniile persoanelor interesate cu privire la proiectele de acte normative propuse, organizează dezbaterile publice, asigură publicarea informaţiilor pe site-ul instituţiei, la secţiunea dedicată transparenţei decizionale.
Lista cuprinzând documentele de interes public produse şi/ sau gestionate, potrivit art. 5 din Legea nr. 544 / 2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, comunicate din oficiu:
– actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;
– structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audiențe al autorităţii sau instituţiei publice;
– numele şi prenumele persoanelor din conducerea autorităţii sau a instituţiei publice şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;
– coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet;
– sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil;
– programele şi strategiile proprii;
– lista cuprinzând documentele de interes public;
– lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii;
modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se considera vătămată în privinta dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
Legea 52 privind transparența decizională în administrație publică
Legea 544 privind liberul acces la informațiile de interes public
Cereri conform legii 544/2001:
Cerere tip legea 544_2001
Model reclamație administrativă
Urmează să le publicăm…