Urbanism și Protecția Mediului
Program de lucru cu publicul
Luni – Joi 8:00 – 16:00
Vineri 8:00 – 14:00
Informații de contact
Șef birou: Oprea Constantin
Telefon: 0245-231.275
Mail compartiment: urbanism01.branesti@gmail.com
Mail Instituție: primaria.branesti@yahoo.com
Adresa: Strada Principală, nr. 176A, Brănești, Dâmbovița – 137055
Oprea Constantin – consilier urbanism
(1) Compartimentul Urbanism și Protecția Mediului îndeplinește următoarele atribuții specifice:
– întocmește programe de organizare și dezvoltare urbanistică a comunei, precum și programe de amenajare a teritoriului cu respectarea tradiției locale;
– avizează toate proiectele din domeniul urbanismului și al autorizărilor în construcții de pe teritoriul comunei și participă la inițierea proiectelor ce se execută din bugetul local sau alte fonduri publice;
– stabilește și propune Consiliului Local măsuri pentru refacerea și protecția mediului înconjurător în scopul creșterii calității vieții, asigură respectarea prevederilor legale privind protecția și conservarea monumentelor istorice, a siturilor arheologice, a parcurilor și zonelor verzi;
– urmăreste modul de punere în aplicare a proiectelor din domeniul urbanismului și autorizării în construcții;
– verifică documentaţiile tehnice C.U. şi A.C. depuse de solicitanţi, urmărind cu precădere respectarea cerinţelor legale, conţinutul acestora, existenţa tuturor avizelor legale necesare, verificarea şi semnarea documentaţiilor de persoane de specialitate stabilite de lege;
– redactează certificatele de urbanism, autorizaţiile de construire, avizele tehnice ale Comisiei de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului şi proiectele de hotărâri pentru Consiliul ocal privind planurile urbanistice de detaliu şi zonale;
– pregăteşte planurile urbanistice în vederea prezentării acestora comisiei de urbanism şi Consiliului local;
– analizează, rezolvă şi răspunde sesizărilor primite de la cetăţeni, redactând răspunsuri şi acorduri de principiu;
– eliberează certificate pentru intabulări de imobile sau rectificări CF, verificând în acest scop imobilele şi actele de proprietate;
– săptămânal verifică pe teren ca lucrările de construire sau de desfiinţare să se execute în baza A.C. și informează în scris primarul/viceprimarul de măsurile legale aplicate;
– săptămânal verifică pe teren respectarea proiectelor autorizate și informează în scris primarul/viceprimarul de neregulile constatate și măsurile legale aplicate;
– ține evidenţa autorizaţiilor de construire aprobate, precum și a certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire emise de către Consiliul Judeţean Dâmbovița pe raza comunei Brănești;
– face parte din comisiile constituite în baza dispoziției primarului comunei Brănești pentru efectuarea recepțiilor la terminarea lucrarilor şi recepţiilor la stadiul fizic;
– întocmeşte şi eliberează avizele, certificatele şi autorizaţiile în conformitate cu prevederile legale, în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului;
– ia măsuri, alături de viceprimar, pentru respectarea de către persoanele fizice şi juridice a prevederilor legale în materie de urbanism, dezvoltare durabilă;
– întocmeşte şi transmite rapoartele statistice prevăzute de lege în domeniul său de activitate;
– ia măsuri de sancţionare a celor ce nu respectă prevederile legale în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului;
– este împuternicitul primarului, ca organ de control în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului;
– are obligația de a urmări realizarea investiţiilor realizate în comună finanţate din surse bugetare şi extrabugetare;
– răspunde de modul în care sunt aplicate taxele la toate actele şi faptele din sfera atribuţiilor sale;
– elaborează proiectele de acte normative şi a altor reglementării specifice autorităţilor administraţie publice locale pentru domeniul său de activitate;
– întocmește rapoarte, documente, situaţii, studii, evaluări referitoare la activitatea specifică compartimentului său;
– propune conducerii autorității publice locale realizarea de teme de studiu, analize tehnico-economice, studii de fezabilitate, studii de impact de mediu, topo, proiecte tehnice, etc. şi urmăreşte realizarea lor la termen;
– depune la depozitul arhivei, pe bază de inventar şi proces verbal de predare-primire documentele create în cursul unui an calendaristic, grupate în dosare, potrivit problematicii şi termenelor de păstrare stabilite în nomenclator;
– se preocupă în permanenţă de pregătirea sa profesională, întocmind o listă care să cuprindă actele normative care reglementează activitatea din sfera atribuţiilor sale, inclusiv pe cele prin care se modifică/completează/aprobă acestea;
– întocmește și gestionează o bază de date cuprinzătoare cu privire la toate informațiile legate de imobile, strazi, inclusiv cele situate în zone nou înființate, care cuprind parcelări ce s-au format ca urmare a aplicării legilor fondului funciar;
– propune denumiri (schimbarea denumirii) de strazi;
– are acces la baza de date și informații urbane (hărți, schițe, planuri cadastrale, documentații și planuri de urbanism și amenajarea teritoriului) și contribuie la actualizarea periodică a acestor date;
– propune întocmirea PUZ-urilor pentru constituiri de străzi noi;
– îndeplinește orice alte sarcini dispuse de șeful ierarhic;
– ia în evidență și comunică instituțiilor și serviciilor publice Hotărârile Consiliului local privind modificarea denumirii străzilor.
(2) În sfera protecției mediului , Compartimentul are următoarele atribuții specifice:
– cooperează și colaborează cu autoritățile publice centrale și locale pentru implementarea și finalizarea obiectivelor aferente utilităților publice, așa cum sunt definite de către Legea nr. 51/2006, a serviciilor de utilități publice, actualizată sau alte acte normative în vigoare;
– cooperează și colaborează cu autoritățile publice centrale și locale în toate etapele de organizare, exploatare și gestionare a serviciilor publice de utilități;
– asigură monitorizarea permanentă a utilităților publice din comuna Brănești, județul Dâmbovița, din punct de vedere al stadiilor fizice și valorice, pe parcursul derulării unor lucrări și servicii și totodată, gestionarea periodică a unor date tehnice și statistice postutilizare;
– evidențiază periodic date statistice aferente utilităților publice;
– colaborează cu Asociațiile de Dezvoltare Intercomunitare din domeniu pentru rezolvarea unor aspecte din domeniile specifice;
– colaborează cu direcțiile de specialitate din cadrul Consiliului Județean Dâmbovița, atunci când este cazul, pentru rezolvarea sesizărilor și reclamațiilor din sfera utilităților publice;
– cooperează permanent cu Ministerul Mediului și Agenția pentru Protecția Mediului Dâmbovița;
– urmărește modul de respectare a prevederilor legii privind protecția mediului înconjurător, raportat la atribuțiile ce revin autorității comuna Brănești;
– acordă asistență tehnică de specialitate în vederea realizării serviciilor publice de interes local privind gestionarea deșeurilor;
– acordă asistență tehnică de specialitate în vederea elaborării temelor și caietelor de sarcini pentru documentații și proiecte din domeniul specific de activitate;
– acordă asistență tehnică de specialitate în vederea respectării prevederilor privind gospodărirea localității referitoare la protecția mediului;
– constituie și actualizează baza de date în domeniul deșeurilor și protecției mediului în colaborare cu Agenția pentru Protecția Mediului;
– participă în grupul de lucru pentru monitorizarea și elaborarea Planului Comunal de Gestiune a Deșeurilor;
– întocmește temele de proiectare pentru evaluările de mediu și evaluările de impact asupra mediului în vederea obținerii avizelor de mediu și acordurilor de mediu pentru proiectele Consiliului local;
– derulează procedurile de obținere a avizelor pentru proiectele Consiliului local;
– colaborează, la solicitare, cu instituții abilitate (I.P.M., Garda de Mediu, A.S.P., D.S.V., O.P.C.) la efectuarea unor controale tematice pe întreaga perioadă a anului, la agenții economici ce își desfășoară activitatea pe raza comunei;
– se ocupă de administrarea, amenajarea și regularizarea cursurilor de apă;
– răspunde de administrarea, organizarea, funcționarea și întreținerea cimitirelor;
– se îngrijeste de sănătatea populației și calitatea vietii;
– contribuie la dezvoltarea durabilă, protejarea și valorificarea domeniului public și privat al unităților administrativ-teritoriale, protecția și conservarea mediului, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;
(3) Funcționarul public din cadrul acestui compartiment îndeplineşte oricare alte atribuţii prevăzute de lege sau încredinţate de către primarul comunei.
Documente si formulare online Urbanism
I .ACTE NECESARE CERTIFICAT DE URBANISM
Cere tip completata conform formular si semnata de catre solicitant
Taxa emitere certificat de urbanism
Copie act proprietate
Copii planuri cadastrale de amplasament/incadrare in zona
Extras carte funciara la zi ( valabil 30 zile) – original – ANCPI
Extras ortofotoplan – original – ANCPI
NOTA: Pentru branșamente : gaze, electrica, apa-canal se vor solicita cereri de la avizatori.
Adrese avizatori:
Electrica:
Apa-canal:
Mediu:
Salubritate:
Acord adminsitrator drum:
NOTA: Extrasul de carte funciara – se poate obtine de la ANCPI, sau prin intermediul unui topometrist autorizat sau de catre un notar public
NOTA: Extrasul de pe orto-foto-plan se poate obtine prin intermediul unui topometrist autorizat sau de de la ANCPI
NOTA: Pentru detinatorii unor terenuri in concesiune/folosinta se va folosi cadastrul de drum si extrasele aferente acestuia si atasa o copie dupa actul detinut
In acest caz cadastrul de drum va fi obtinut da la biroul de cadastru din cadrul institutiei iar extrasul de carte funciara si ortofotoplanul va fi obtinut de la ANCPI pe numarul cadastral al strazii unde urmeaza a se executa bransamentul.
Taxele aferente certificatelor de urbanism se calculeza in functie de suprafata terenului conform urmatorului table
1) Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism:
Suprafata pentru care se obtine certificatul de urbanism
a) Pana la 150 mp inclusiv 6 lei
b) intre 151 si 250 mp inclusiv 7lei
c) intre 251 si 500 mp inclusiv 10 lei
d) intre 501 si 750 mp inclusiv 13 lei
e) intre 751 si 1.000 mp inclusiv 15 lei
f) peste 1.000 mp – 15 + 0.01 leu/mp pentru fiecare mp care depaseste 1.000 mp
Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de către comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului, de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliului judeţean se stabileşte de consiliul local în sumă de până la 16 lei .
ACTE NECESARE OBTINERII CERTIFICATULUI DE NOMENCALTURA STRADALA:
Cerere TIP
Copie act de proprietate asupra imobilului teren/constructive
Cadastru imobil
Copie bulletin proprietar imobil
Taxa 10 lei
Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă se stabileşte de către consiliile locale în sumă de 10 lei, inclusiv.
Documentaţia pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii elaborată în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în temeiul şi cu respectarea prevederilor documentaţiilor de urbanism aprobate, potrivit legii, pe lângă cererea pentru emiterea autorizaţiei de construire, inclusiv anexa – se utilizează formularul-model F.8 “CERERE pentru emiterea autorizaţiei de construire/desfiinţare” obţinut de la emitent – va conţine, în mod obligatoriu, următoarele documente:
a) certificatul de urbanism, în copie;*
b) dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, în copie legalizată, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel;
c) documentaţia tehnică – D.T., în două exemplare, dintre care un exemplar se arhivează la emitent şi un exemplar vizat spre neschimbare se returnează beneficiarului;
d) avizele, acordurile şi punctul de vedere/actul administrativ al autorităţii pentru protecţia mediului competente, solicitate prin certificatul de urbanism, în copie;
e) studiile de specialitate, nota tehnică justificativă sau raportul de expertiză tehnică pentru lucrări de intervenţie la construcţii existente, raportul de audit energetic, raportul de expertiză a sistemelor tehnice, certificatul de performanţă energetică a clădirii, pentru lucrări de intervenţie în vederea creşterii performanţei energetice la clădiri şi/sau pentru lucrări de renovare majoră, precum şi studiul privind posibilitatea montării/utilizării unor sisteme alternative de producere a energiei, în cazurile prevăzute de legislaţia privind performanţa energetică a clădirilor şi în măsura în care prin auditul energetic al clădirii se stabileşte că acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, funcţional, economic şi al mediului înconjurător, solicitate prin certificatul de urbanism, în condiţiile legii, un exemplar.
ACTE NECESARE OBTINERII CERTIFICATELOR DE ATESTARE EDIFICARE CONSTRUCȚII
Cerere
Copie autorizatie de construire
Copie Proces Verbal
Copie Certificat de Nomenclatura Stradala
Plan de amplasament si delimitare cu constructia pentru care se solicita certficatul de atestare din care sa reaiasa suprafetele constructiei, stampilat si semnat de catre topometrist autorizat
ACTE NECESARE OBTINERII ADEVERINTELOR DE INTRAVILAN/EXTRAVILAN.
Cerere completata si semnata de catre proprietar
Copie act de proprietate asupra terenului
Copie cadastru teren
Copie buletin proprietar
ACTE NECESARE OBTINERII AUTORIZATIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINTARE
AUTORIZATIE CONSTRUIRE (AC)
Cerere tip AC +anexa la cerere, completate corespunzator semnata de catre proprietar sau imputernicit legal ( procura autentificata de catre notariat)
Taxa autorizatie de construire 0,5% din valoarea lucrarilor stabilita in deviz
Copie certificat de urbanism
Act proprietate legalizat la notariat
Extras carte funciara (valbilitate 30 zile)
Copii planuri cadastrale de amplasament/incadrare in zona
Extras de pe ortofotoplan
Avizele solicitate prin certificatul de urbanism (in copie)
Declaratii, studii (dupa caz)
Studiu geotehnic verificat pe cerinta A.F
Dovada inscrierii proiectului la OAR + taxa OAR
Memoriu tehnic arhitectura + planuri ( verificate dupa caz la cerintele fundamentale) – 2 ex.originale
Memoriu tehnic rezistenta + planuri ( verificate) – 2 ex.originale
Memorii tehnice instalatii termice, sanitare, electrice + planuri ( verificate dupa caz) – 2 ex.originale
Deviz lucrari intocmit de catre arhitect
Alte avize/studii/documentatii solicitate prin certificatul de urbanism
Avem rugamintea sa transmiteti documentatiile complete, conform informatiilor de mai sus.
Avand in vedere complexitatea documentatiei pentru obtinerea autorizatiei de construire va informam ca ne puteti contacta la numărul de telefon 0245-231.275 .
Discutiile referitoare la proiectele de arhitectura se vor purta direct cu arhitectul care raspunde de intocmirea proiectul .
TAXELE pentru documentele solicitate se vor achita in cont RO……..
Beneficiar: COMUNA BRĂNEȘI
COD FISCAL : …….
Pentru alte petitii si informatii va rugam sa le depuneti pe mailul Serviciului de Urbanism: primaria.branesti@yahoo.com
Eliberarea documentelor se va face direct la sediul primăriei sau prin posta la adresa mentionata/indicata in
Cerere.
Cerere pentru emiterea certificatului de urbanism
Cerere pentru prelungirea valabilitatii certificatului de urbanism
Prelungire valabilitate certificat urbanism
Cerere pentru emiterea autorizatiei
Cerere pentru prelungirea valabilitatii autorizatiei
Comunicare privind inceperea executiei lucrarilor
Comunicare privind incheierii executiei lucrarilor
Cerere nomenclator
Anunț începere lucrări
Emitere autorizație construire/desființare
Prelungire valabilitate autorizatie construire desfiintare
Documente emise
- Lista-cu-autorizatiile-de-construire-eliberate-in-perioada-August-Decembrie-2024.pdf Marime fisier: 294 kB
- Lista-cu-autorizatiile-de-construire-eliberate-in-Mai-Iulie-2024.pdf Marime fisier: 314 kB
- Autorizatii-eliberate-in-perioada-Ianuarie-Aprilie-2024.pdf Marime fisier: 247 kB
- Lista-cu-autorizatiie-de-construire-eliberate-in-perioada-Octombrie-Decembrie-2023.pdf Marime fisier: 205 kB
- Lista-cu-Autorizatiile-de-construire-eliberate-in-perioada-August-Septembrie-2023.jpg Marime fisier: 266 kB
- Lista-cu-autorizatii-de-construire.pdf Marime fisier: 327 kB
- Autorizatiile-de-construire-eliberate-in-luna-August-2022.pdf Marime fisier: 172 kB
- Autorizatiile-de-construire-eliberate-in-perioada-Ianuarie-Februarie-2023.pdf Marime fisier: 187 kB
- Autorizatiile-de-construire-eliberate-in-lunile-Noiembrie-Decembrie-2022-1.pdf Marime fisier: 209 kB
- Lista-cu-autorizatiile-de-construire-eliberate-in-lunile-Septembrie-Octombrie-2022.pdf Marime fisier: 229 kB
- Autorizatiile-de-construire-eliberate-in-perioada-Mai-Iulie-2022.pdf Marime fisier: 257 kB
- Autorizatii-de-construire-eliberate-in-perioada-Ianuarie-Aprilie-2022.pdf Marime fisier: 196 kB
- LISTA-CU-AUTORIZATIILE-DE-CONSTRUIRE-IN-PERIOADA-OCTOMBRIE-DECEMBRIE-2021.doc Marime fisier: 34 kB
- Autorizatii-de-construire-emise-in-perioada-August-Octombrie-2021.pdf Marime fisier: 112 kB
- Autorizatii-de-construire-Mai-Iulie-2021.pdf Marime fisier: 106 kB
- LISTA-CU-AUTORIZATIILE-DE-CONSTRUIRE-SI-CERTIFICATELE-DE-URBANISM-ELIBERATE-IN-PERIOADA-Martie-Aprilie-2021.pdf Marime fisier: 310 kB
- LISTA-CU-AUTORIZATIILE-DE-CONSTRUIRE-SI-CERTIFICATELE-DE-URBANISM-ELIBERATE-IN-PERIOADA-IANUARIE-FEBRUARIE-2021.pdf Marime fisier: 133 kB
- Autorizatii-de-construire-2020.pdf Marime fisier: 79 kB
- Autorizatii-de-construire-2019.pdf Marime fisier: 1 MB
- Autorizatii-de-construire-2018.pdf Marime fisier: 1 MB